pondělí 6. března 2017

Svíčková statistika (únor)

Tak jsem tady se svíčkovou statistikou opět. Minule vás článek bavil, a tak jsem se rozhodla v něm pokračovat. A i když jsem původně na únor žádné svíčkové nákupy neplánovala, něco jsem přece jen nastřádala a můžeme se na to hned mrknout.

Novinky

Únor byl u mě ve znamení velkých objevů, a tak tady nenajdete žádné osvědčené značky, ale naopak kupu novinek. Jestli toho budu časem litovat, to se uvidí, ale nemohla jsem si pomoct a chtěla jsem prozkoumat i další značky.


Eshop www.candle-lite.cz obcházím už sakra dlouho, ale musí se tam platit poštovné, a na tom to u mě obvykle ztroskotá. Já ho hrozně nerada platím, a pokud není od nějaké částky zdarma nebo nemá eshop výdejnu v centru Prahy, tak tam obvykle nenakupuji. Jenže tohle nešlo obejít, a když jednoho dne nahodili slevu 60 % a zrovna na kolekce svíček, které jsem chtěla zkusit nejvíce, nebylo co řešit.

Objednávala jsem na slepo tři svíčky a jeden vosk. Ten mi tedy bohužel nesedl, ale vidíte ho na první fotce. Svíčky mi voní všechny tři. Tedy nezapálené. Po prvním zkoušení Sea Flower jsem zůstala trošku rozpačitá. Prostor to zrovna moc neprovoní. :-( Ale tak uvidím, co zbytek a určitě dám časem vědět. 


Svíčkou mě obdaroval také eshop Notino.cz. Luminum Candle je pro mě velká neznámá, ale když už nic, vypadá velmi zajímavě. Svíčka je vyrobena tak, aby byl plamen rovnoměrný a neutápěl se ve vosku. A ten navíc vůbec nestéká. Parfemace je udělaná tak, aby nedráždila nosní sliznice. Já jsem dostala verzi Sandallwood, což je takhle na první přičichnutí docela silná vůně, trochu pánská. Není to úplně můj šálek kávy, ale hrozně mě zajímá, jak to tedy bude hořet, takže si ji určitě nechám a někdy příště vám dám vědět, jak to dopadlo. Jinak tento prcek stojí 99 Kč a vydrží hořet 15 hodin. 


Aby toho poznávání nebylo málo, nakonec jsem sáhla i po této krásce z Nanu Nana. Verze Roses and Berries voněla  fakt krásně. Zatím ji mám jako jarní dekoraci, ale časem ji určitě také vyzkouším a uvidíme, jestli za těch 60 Kč bude stát.

Vypáleno

Únor je ještě takový ten klasický měsíc, kdy svíčky zapaluji téměř denně. A více než vosky jsem právě sahala po svíčkách, a tak jsem dodělala hned dvě. K tomu jeden vosk a dvě votivky.


Shea Butter je jedna z mých top vůní. Tu historku už jste u mě určitě slyšeli. Na začátku toho všeho byla sprchová pěna od Dove s vůní Shea Butter. Voněla úplně úžasně a koupel jsem si vždy skvěle užila. O té doby má můj mozek tuto vůni spojenou s pozitivními pocity plnými pohody. A tato svíčka voní naprosto identicky, takže jsem si tuto atmosféru mohla kdykoli navodit. Vůbec bych se nebránila tomu pořídit si ji znovu.

Home Sweet Home už na tom tak dobře není. Respektive vůně samotná je skvělá, ale příště už jen ve vosku. Je to už druhá svíčka, se kterou mám tento problém. A i minule šlo o kořeněnou červenou svíčku. Jde o knot, který je hodně hrubý a fakt blbě hoří. Hrozně čoudí a kolikrát má člověk v místnosti prostě jen zakouřený smrad a vůně samotná nemá šanci. Knot jsem zastřihovala úplně na minimum, až jen tak skomíral, ale stejně to nepomohlo. Svíčku jsem tak pálila jen po chvílích a trvalo mi to více než dva roky, než jsem se jí podívala na dno. 


Mini svíčky od Kringle Candle mě baví a nezklamala ani tahle. Oni ty vůně mají neskutečně realistické, takže tohle vonělo jako vřící šálek husté čokolády s velkou čepicí pěny. Vůně sama o sobě úžasná, ale pravda, občas možná trošku otravná a taky vzbuzovala chuť na čokoládu. :-) Takhle v malém provedení to bylo fajn, ale svíčku bych nechtěla.


Vosk All is Bright od Yankee candle mě mile překvapil. Na první přičichnutí jsem to moc nechápala jako vánoční vůní a ona je i dost možná nadčasová, ale je neskutečně povedená. Na první dobrou v tom cítíte levné citrusy, ale po zapálení se doslova rozzáří. Ta vůně je neuvěřitelná. Začíná zostra pomocí grepu a pomeranče a do toho se lehce vkrádá černý rybíz (který já mimochodem ve vůních, včetně parfémů, miluji) a v závěru do toho jde naprosto protichůdně pižmo, které tomu dodává ten slavnostní nádech. Tohle nevoní ale čistě uklizený byt, ale jako čistě vypucované luxusní apartmá. Fakt mě to dostalo, jak jde ozvláštnit prvoplánová citrusová vůně. Jestli bych ji chtěla ve svíčce, to sice úplně nevím, ale minimálně vosk znovu potřebuji.

Na závěr tady mám votivku od Village Candle. Od nich mi totiž vosky nevyhovují (vadí mi to veliké balení), a tak jsem dala na vaše rady a rozkrojila od aroma lampy votivku. Měla jsem ji na dvakrát a skutečně to rozbalila stejně jako vosk. Honey Créme voněla moc hezky. Spíše než med samotný,to připomínalo slaďoučké pečivo. Na zimu krásná vůně.

Za okny se nám to začíná jarnit, ale to pro mě neznamená, že bych přestávala pálit. Jen se spíše začnu přeorientovávat na trochu jiné vůně, a to značí jediné, bude se zase nakupovat. Takže za měsíc si to opět pěkně shrneme.

A na závěr se vás zeptám, jaká značka svíček je vaše nejoblíbenější. Ať mám inspiraci na další experimentování. 

11 komentářů:

  1. Me naopak Home Sweet Home ihned oslovila. Az vypalim, urco poridim znovu. A vypalilas toho dost, ja mam pouze jeden vosk :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jich teda máš! Já pálím jen vosky YCandle, ale většinou jen v zimě. BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  3. Tak svíčky jsou taky moje láska. YC rozhodně vede ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Máš pořádnou sbírku. Já si dávám pozor na to co svíčky obsahují protože některé opravdu obsahují škodliviny. Yankee by měly být v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  5. Pro mně je srdcovka YC ♥ Vosk All is Bright se mi na první přivonění jevil dost nezajímavě, ale pak se skutečně předvedl. A Home Sweet Home a Sweet Butter mi voní obě krásně:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já si neustále pálím vonné vosky YC :)

    OdpovědětVymazat
  7. Poštovné mě taky odrazuje, nakupuju maximálně s možností vyzvednutí na Zásilkovně nebo Úložence. Já jsem zvědavá jak budeš spokojená s essential elements, taky po nich pokukuju. Já pálím vosky, a to samozřejmě YC :)

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  8. I mě poštovné dost často odradí, mám ráda vosky YC , teď na jaro je skvělý Garden sweet pea , nebo tak nějak se jmenoval :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ty novinky vypadají velmi slibně! :) A od YC vosk All is Bright mě voní teda úžasně! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat