čtvrtek 23. května 2013

Antiwishlist

Už jste to v blogsféře jistě zaznamenali. Plum vymyslela tag, který se docela uchytil a už jste ho mohli vidět na spoustě webech. Mně se tento nápad také líbil a hned jsem začala přemýšlet, jak bude vypadat ten můj antiwishlist. Jenže jsem při tom přišla na jednu věc. Ono to nebude vůbec jednoduché. Jsem hrozně konzumní člověk, který miluje všechno běžné, masové a nenáročné. Nejsem moc zastáncem těch ultra super mega originálních stvoření, která dávají ruce pryč od všeho, co mají více než dva lidé v jejich okolí. Přijde mi to jako póza a jejich život musí být jako křeč. Konzumní svět je tady pro nás, tak proč se mu bránit. 

Já se přiznávám dobrovolně, že začínám den s pořádnou dávkou müsli od mixit.cz, miluji kuře z KFC a pokud to finance dovolí, není nic lepšího než kafe s kamarádkou ve Starbucks. Doma si potom zapálím Yankee Candle, pustím popovou hudbu typu Britney, Rihanna, Avril, Christina. Projdu miliony recenzí a s chutí si přečtu dvacetkrát o jedné a té samé věci, (Mimochodem, při této příležitosti se skvěle třídí blogerky. Když všechny píšou o tom samém, uděláte si nejlepší obrázek o tom, kdo jak umí psát, jestli mu to stačí shrnout ve třech větách nebo píše dlouhé eseje a nejlépe si pak utřídíte, kdo vás baví a koho je třeba smáznout.) nezapomenu samozřejmě omrknout stránky všech beauty boxů, protože i po těch měsících mě stále hrozně baví. Nakonec musím projít všechny slevové portály a akční nabídky. Ano, s chutí se nechám nachytat a kupuji dle toho,co je kde zrovna v akci. Dokonce se povznesu i nad slevovou politikou Yves Rocher, jednoduše je miluji. Celý den kontroluji Facebook a sbírám drby o svých známých. Před spaním si ještě pustím oddechový seriál Přátelé, Dva a půl chlapa nebo Teorie Velkého Třesku. A abych nezapomněla, už pár týdnů mi dělá společnost micelárka Sensibio od  Biodermy...

Ale, nemůžu přece milovat všechno a pár věcí v mém antiwishlistu přece jen uvízlo. Aneb vůbec mě nebere...


Naked paletky Urban Decay

Sama pro to nemám racionální vysvětlení. Miluji oční stíny, nemám vůbec nic proti hnědým odstínům a moc dobře vím, že dražší stíny jsou mnohonásobně kvalitnější. Ale stejně nějak to šílenství kolem Naked nechápu. Prostě hnědé stíny, no a co. Existují stovky podobných paletek, tak proč zrovna Naked? Aby bylo jasno, tak nějaké oční stíny Urban Decay bych v budoucnu vyzkoušet chtěla. Ale mají v nabídce tolik krásně provedených paletek s tolika krásně barevnými stíny, že mi dělá problémy si zvolit tu nejideálnější kombinaci pro mě. Ale v jednom mám jasno. Tisícovku za deset odstínů hnědé fakt nedám. 

Asijské roztomilosti

Je to růžové, má to očička, nos, pusinku nebo to připomíná dort, čokoládu, zmrzlinu aneb asijská dekorativní kosmetika. Pro mě noční můra. Tohle všechno patří do domečku pro panenky, ne do kosmetické taštičky dospělé ženy. Jiný kraj, jiný mrav, takže já jim to neberu, ale u mě takové věci nikdy nebudou mít místo. Mám ráda funkční krásu, jednoduchou eleganci. A tohle je prostě akorát infantilní a nehezké. 

Chanel a Dior

Opět zde nějak postrádám racionální vysvětlení, ale když se řekne Chanel nebo Dior, představím si nabubřelé prachaté paničky ve středním věku a vůbec si nedovedu představit, že jejich parfém nebo kosmetiku vlastním i já. Ne že bych si nechtěla svoji kosmetickou výbavu vyšperkovat nějakými drahými kousky. To zase jo. Brala bych půlku sortimentu Benefitu, pár tvářenek Nars, slintám po paletce stínů Too Faced a už bych si konečně mohla pořídit něco od MAC. Ale Chanel a Dior můj práh jen tak lehce nepřekročí. 

Drahé laky na nehty

Nedám za lak na nehty více než stovku. Ne, nikdy více! Zkoušela jsem to s China Glaze a Ladybox mě oblažil Illamasquou a všechno to patří k těm nejslabším lakům v mé sbírce. Vydrží to stejně nebo ještě hůře než laky z drogerie za pár korun. Takže proč dávat stovky za něco, co dokáže nahradit věc kolem padesáti korun?  V tomhle směru rozhodně ušetřím a laky v rozumné cenové relaci mě svým výkonem udělají větší radost, než věhlasné jméno na nefunkční lahvičce.

Balea

Určitě tedy nechci hanit značku celkově. Pár oblíbených věcí od ní mám. Například krém nebo deospray na nohy, tekutá mýdla na ruce. Ale obecně to šílenství kolem Balea moc nechápu a nebere mě to. Jejich věhlasné šampóny jsem nikdy nezkoušela a v nejbližší době to neplánuji. Tělové mléko jsem měla jednou a vůbec mě nenadchlo. Stejně tak mě nelákají super voňavé sprchové gely.

Rukavice na mytí štětců

Když jsem to viděla poprvé, nevycházela jsem z údivu. Rukavice na štětce? To jako fakt nebo je to nějaký vtip?! Já jsem na své ruce háklivá, ne že ne. Používám rukavice na mytí záchodu, koupelny, podlahy, dokonce i bot. Ale rukavice na štětce, které používám jen a pouze na obličej a myji je šampónem? Ptám se znovu, proč? Tohle naprosto s klidem zvládnou i mé pěstěné ruce a rozhodně tím netrpí ani ony, ani štětce.

Opalování

Jsem pyšná na svoji sněhurkovsky bílou pleť a jen tak se jí nevzdám. Bráním se zuby nehty tomu, aby má pleť ztmavla byť o jediný odstín. Lehnout si dobrovolně na sluníčko a chytat bronz? Nikdy! I tak ale miluji léto, miluji teplo, takže se tomu striktně nevyhýbám a netrávím toto období někde ve sklepě. Ale pokud to jde, přímému slunci se vyhýbám a nejlépe se cítím ve stínu. Naštěstí má pleť mi s tím pomáhá a opaluje se jen velmi těžko a pomalu. A když už mi omylem zhnědnou ruce, během pár dnů to zase samovolně mizí a já každoročně s přehledem vyhrávám ,,soutěž" o nejsvětlejší pleť. :-) A pokud mě chcete opravdu potrestat, kupte mi permanentku do solária nebo samoopalovací krém. A bronzery u mě budete hledat také marně.

Výše popsaný seznam berte s rezervou. Nic není černobílé a co mě neuhranulo dnes, může zaujmout zítra. Jsem přece konzumní člověk a zlákat mě je po čertech lehké...:-)

Co by se objevilo na vašem antiwishlistu?

42 komentářů:

  1. Krásně sepsáno! Až na tu Naked se shodneme ve všem. Osobně bych vyzvedla ještě Apple, ale to až ve svém článku ...

    OdpovědětVymazat
  2. Až na Baleu souhlasím se vším, možná ty asijské roztomilosti bych si koupila, kdyby mi někdy přebývaly peníze, ale to většinou nehrozí :D
    Ale za Baleu jsem ráda, byla to první značka, která se ke mně dostala a neměla v šampónech silikony, které mým vlasům škodí, takže jejich vlasový produkty miluju už kvůli tomu. A jsem ráda, že seženu dobré sprcháče a peelingy na tělo za pár kaček, které mi vyhovují. Ale tělové mlíka z limitek ani nemá cenu používat, to s tebou souhlasím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. S rukavicí a Naked souhlasím =)) S drahými laky a asijskými roztomilostmi také =))

    OdpovědětVymazat
  4. Ach jo, proč mi všichni najednou pomlouvají Dior a Chanel? :-D Mají skvěle výrobky a určitě za ty peníze stojí. Najdou se samozřejmě i nějaké propadáky, ale vesměs je to velmi kvalitní a zajímavá kosmetika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti nevím, ale osobně jsem vyzkoušela Diro Lip maximizer, cena 900 Kč, v životě jsem neměla víc ulepený rty! Jako efekt skvělej, jenže mám platit tolik peněz za lepidlo??? Zaplatila jsem a lituju toho, jelikož se lesk válí na poličce...

      Vymazat
  5. S cim tedy nesouhlasim je to opalovani,chodim i do solarka,pouzivam samoopalovaky:D
    S cim ale opravdu souhlasim,jsou ty laky:)

    OdpovědětVymazat
  6. Zase je tu vidět, jak jsme každá jiná. Já třeba nedám dopustit na Baleu. Samozřejmě od ní nemám vše, ale krémy s ureou, opalováky a můj oblíbený šampon nevyměním. Pokus o výměnu šamponu tu byl a pak jsem se zase vrátila k Balee, protože moje vlasy omítají cokoliv jiného. Ale zase třeba nechápu šílenství kolem sprchových gelů. Ziaja z kozí řady je podle mě 1000x lepší.

    OdpovědětVymazat
  7. S tou Baleou jsem souhlasila.. dokud jsem nečuchla k letošní limitce ananasového sprcháče. Teď mám chuť si jich koupit deset do zásoby! Na značku hážu bobek, ale ke jinde sehnat ananasovou vůni?
    A tu rukavici chápu pro ty, kterým mytí čehokoli příliš vysušuje ruce.

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, Naked jsem taky nikdy nepochopila. Jednu paletku od UD mám, ale upřímně, za ty prachy to moc nestojí. Jako jo, je to kvalitní, ale připadá mi to dost podobný jako MUA, která stojí zlomek.
    Jinak Baleu mám ráda, asijskou kosmetiku taky (ale nesmí to bejt už moc velkej kýč). Dior a Chanel šli naproso mimo mě. Laky naopak od China Glaze miluju a nedám na ně dopustit. A ten poslední bod, to je jako kdybych to psala já! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tvůj antiwishlist vypadá spíše jako můj wishlist :-) Opálená se cítím nejlépe, ačkoliv jsem blondýna, tak mi opálení sluší. Japonská kosmetika mi přijde roztomilá, po parfému od Dioru a Chanelu toužím už dlouho, to samé s paletkou Naked a drahými laky na nehty. Baleu mám též ráda. Jen tu rukavici na mytí štětců nechápu, to je fakt blbost na entou :-D

    OdpovědětVymazat
  10. To jsme si přečetla s chutí - krásně sepsáno. Jen u Naked (ale pro mě 2) mám názor, že 12 stínů v top kvalitě za cca 80Kč/ks prostě jinde neseženu. A to nemluvím o tom, že mám citlivé oči a tohle je jistota, po MUA jsem měla šílenou reakci. Pro mě to byla super cena a mám je už 2 roky a tak 20 let mít budu. Se zbytkem se shodnu, rukavici jsme zkoušela z Ikei, ale dělám to raději rukama :D

    OdpovědětVymazat
  11. Tak s těmi laky naprosto souhlasím. Před několika měsící jsem si koupila svůj první OPI a ještě teď šíleně lituji těch vyhozených peněz. Jako jo, štěteček je fajn, lakuje se dobře, rychle schne (což ale umí i Gabriella Salvete za pětinu ceny), ale pořádně to kryje až ve třech vrstvách a výdrž naprosto průměrná až podprůměrná. Takže už nikdy víc.
    Chanel a Dior mě také nelákají, tu trapnou rukavici taktéž nechápu a taky se zásadně neopaluju (nechápu, jak se někdo vydrží smažit třeba půl dne na slunci, brr). Naopak Baleu mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc se mi clanek libi!:) V necem s tebou souhlasim, jako je napriklad Dior, asijska radoby sladka kosmetika a rukavice na myti stetcu. Naopak ale Balea a Naked paletka jsou pro me jednicky a nemenila bych. To treba takovy Benefit me nechava naprosto klidnou: D
    Je super jak jsme kazda odlisna a mame jine nazory na to, co mame rady :)

    OdpovědětVymazat
  13. tvoj anťák ma celkom pobavil, ja nemusím Baleu, už som ju skúšala, ale na chuť som jej neprišla a o tej rukavici som ani nepremýšľala, hravo to zvládam aj bez nej:D

    OdpovědětVymazat
  14. Správně, neutrácej za drahou kosmetiku, šetři na plastiku a liposukci.

    OdpovědětVymazat
  15. Takovýhle články mě vždycky pobaví. S tou pletí souhlasím, taky bych byla nejraději celý rok bílá, protože když mi ztmavne obličej, ale vyšisuje obočí a vlasy, vypadám jako debil. Bohužel u koní, když je člověk celý den na slunci, je vpodstatě nemožný se neopálit :D A naopak ty asijské roztomilosti se mi docela líbí. Snad mě omlouvá alespoň můj věk (15) :D

    OdpovědětVymazat
  16. U tebe mě tenhle článek opravdu bavil :), také bych se musela hoodně zamyslet, abych na něco přišla :D.

    OdpovědětVymazat
  17. relativně souhlasím, ikdyž na mixit nic konzumního nevidím, možná proto, že jsem začla kupovat jejich musli ještě když měli prodej u někoho doma v činžáku :)

    OdpovědětVymazat
  18. Hh, taky mi to spíš připomíná můj wishlist :D Miluju opalování, opálení mi vydrží celý rok bez problému (do solárka bych teda nevlezla), možná je to tím, že se nespálím. U roztomilostí někdy prostě neodolám, občas prostě potřebuju trošku sentimentu a takový Etude House mi v tom hezky pomáhá :D Balea šampony mám moc ráda, mám díky bohu hezký zdravý lesklý vlasy od mala, nijak extra se nelámou a takový malinový Balea šampon jim úplně stačí a jsou spokojený a já taky. Z té dražší kosmetiky mě láká asi jen Guerlain. Dražší laky na nehty mě úplně míjejí, přide mi to zbytečné. Naked paletce se ale asi nevyhnu, prostě...já nvm proč :D Jo a miluju Starbuck, jsem schopná si dna dny nedat večeři a jít radší do SB, bože :D chjo

    OdpovědětVymazat
  19. Ty jsi asi jediná blogerka, která nemá Naked, tleskám!:) Občas si připadám, že kdo nemá Naked, lak od O.P.I a k tomu aspoň tak tři věci od Chanel, nežije:D Můj antiwishlist by byl velmi podobný tomu tvému, akorát jsem v poslední době přišla na chuť asijské kosmetice. Ta moje teda nemá očička, ouška a není růžová, a obsah je parádní:)

    OdpovědětVymazat
  20. Já souhlasím s asijskou kosmetikou, většina těch věcí se mi zdá neobyčejně kýčovitá, ačkoli výjimky se najdou, ale nic z toho si nepořídím, protože mám obavy ze složení. Balea mě také nebaví, věřím tomu, že produkty fungují, ale působí na mě jako naprosto neatraktivní základní kosmetika, což pro kosmetického nadšence jako já nestačí :) Přitom srovnatelnou Alverde mám docela ráda. Rukavici si umím představit jako pomůcku v kosmetickém salonu, jinak považuji za zbytečnost. S ostatními body si dovolím nesouhlasit - UD, Chanel a Dior patří mimo jiné mezi moje oblíbence, co se týče drahých laků, kupuji je v případě, že mezi nimi objevím unikátní odstín, mají široký výběr efektových laků a limitek. S opalováním je to tak na půl cesty, opálená kůže se mi na sobě líbí, ale že bych se cíleně opalovala, to zrovna ne, krásné opálení se mi vytvoří i při běžném letním fungování. Do solárka by mě nikdo nedostal :D. Myslím, že trend světlé kůže se znovu vrací, ale je pravda, že ne každému sluší, ale když sedne, tak je to paráda :).

    OdpovědětVymazat
  21. S opalováním to máme stejně. Neznám nikoho kromě sebe, mé sestry a teď i tebe, komu se líbí světlá pleť a řádně si ji hýčká. U mě to nemá žádný rasistický podtext, ale prstě se mi ta světlá pleť líbí víc, taková jasná. A červený lak dle mého vypadá nejlépe právě na bílých ručkách :) Taky když vidím starší dámy, co holdují sluníčku... ne ty vrásky a skvrny vážně k životu nepotřebuji :)
    A Urban Decay mě neláká celkově, nejen paletky :)

    OdpovědětVymazat
  22. Naked jsem chtěla...ale už na tom moc nebazíruju. S tím opálením mě to pobavilo...taky jsem tak trochu sněhurkovský typ a mám zakázáno jím být, protože se mi za několik měsíců vdává nejlepší kamarádka, tak mám nakázáno opalovat se co to dá, ať prý nevypadám jako smrtka :D Beru to s rezervou, ale návštěvě solárka se asi nevyhnu :D

    OdpovědětVymazat
  23. Kromě Baley souhlasím snad úplně ve všech bodech. Byly doby, kdy jsem si hrozně přála Naked... ale troufám si tvrdit, že stejnou službu mi udělají moje milované paletky od Sleeku, který si za cenu Naked můžu koupit čtyři. :)

    OdpovědětVymazat
  24. O opalovaní sa môžeme zhodnúť môj priateľ by sa vypekal a ja pri ňom vyzerám vždy ako smrť :D

    OdpovědětVymazat
  25. ta rukavice na štětce ale není na ochranu rukou při mytí, ale na lepší mytí štětců, ty drážky tam skvěle vymyjí z hustých štětců make-up...já mám chňapku z IKEI a slouží stejně

    OdpovědětVymazat
  26. Chápu a rozumím, ale teda o těch rukavicích jsem nikdy neslyšela...šmankote to je zase výmysl :-D.

    OdpovědětVymazat
  27. Moc vám děkuji za takovou dávku komentářů. Jsem mile překvapena.

    OdpovědětVymazat
  28. Článek je super, akorát mi přijde, že tu rukavici chápeš špatně. Tam není ten účel jako třeba u nádobí nebo úklidu - nejde o to, že by se člověk štítil, ale když myješ hodně štětců, tak se ti ruce rozmočí a vysušují. Jiné téma pak je, že někdo za ní vyhodí nehorázný prachy jen za to, že má nápis Sigma, když jí můžeš koupit v Ikea:) Ale jako princip tý rukavice není - nechci se dotýkat štětců, ale - nechci mít rozmočený a vysušený ruce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. princip je právě takový, že ty drážky na rukavici vymyjí skvěle štětce, s ochranou rukou to nemá moc co dělat ;) - http://www.youtube.com/watch?v=P5dU_Us7j-A

      Vymazat
    2. díky holky za objasnění, na tohle jsem nějak zapomněla, to je pravda. i tak mě to ale asi neláká :-)

      Vymazat
    3. Jo já vím, že jde o ty drážky, ale třeba mě ty rozmočené ruce vadí, takže kdybych si takovou věc někdy pořídila, tak z tohohle důvodu:)

      Vymazat
  29. Tak si mi vyfoukla to opalovani, mam na to stejny nazor a ve svem aniwishlistu to mam taky, kdybych teda byla schopna ten clanek dodelat :)

    OdpovědětVymazat
  30. Nestačím se divit. Myslela jsem si, že jsem na světě já sama a jediná, kdo nemá rád opalování. A ejhle, hurá!!! Představa, že bych si někde lehla na deku a pekla se tam jak selátko na rožni je pro mě noční můra... Nejlepší kamarád je opalovák s faktorem 50 a vejš. Slunci se výhýbám, jak upírka =o). A brrrr solárka, hned vidím ty fifleny, který jsou prostě oranžový. Já jsem pihovatá ředitelka vápenky a jsem tak spokojená.

    Tak ty asijské serepetičky mě nechytly za srdce ani omylem, já popravdě nemám ráda nic asijského od jídla, přes slavný BBčka až po tržnice, vše je kýčovité a dle mého názoru asijské vlasy i pleť mají jiné potřeby, než evropské. A asiaty jako takové mám prostě zavedené jako lidi, který maj ráda fake, rychlej zisk peněz, nemám v nic asijské ani důvěru. Viz. razie na tržnicích a fake e-shopy s napodobeninama světových značek...

    Naked šílenství nechápu a tak jsem si pořídila MUA a jsem spokojená =o) barvy jsou nádherné a dlouhotrvající, nemůžu vytknout nic.

    Baleu jsem využívala jako náctiletá, finanční důvody jsou v tomto věku víc, než zřejmé. Pochopila jsem, že odličovák za 39 Kč bude pálit a nebude odličovat, že krém na obličej za 49 Kč bude na prd a chladivý oční gel za 59 Kč v očích štípe... A naopak jsem uvítala, že tělový máslo za 69 Kč je prostě skvělý, na sprcháči okolo 30 Kč se asi nedá nic zkazit... Halt zkušenost dělá mistra, Baleu mám i nemám ráda, vybírám si.

    Ale jestli něco nesnáším, je to značka Isana z Rossmannu, jsem na ní prostě alergická, tu značku si spojuju se špinavou vesnickou Jednotou, nevím proč, ale tento pocit ve mně tato značka evokuje, takže NE, díky, nechci Isanu ani zadarmo!

    Laky na nehty je taky zajímavá kapitolka, nejradši jsem měla Essence v tý starý lahvičce, tedy dokud se vyráběli... Naštěstí mám zásobu a až dojdou, tak to budu řešit alternativou do 50 Kč, víc za ně nedám. Já bych byla pro, aby se laky prodávaly v 5 ml lahvičkách, bohatě to stačí. Já osobně jsem nikdy nespotřebovala celou lahvičku laku na nehty, max. půlku a zbytek prostě zhoustnul, vyschnul...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za naprosto vyčerpávající komentář. :-)

      Vymazat
    2. Bože, to je komentář. Vše asijské nemám ráda. Kdybys věděla, co Asiaté vše vlastní a světe div se, stále firmy fungují a lidé výrobky kupují bez problému, tak se z toho asi opupínkuješ. A napodobeniny dělají různé značky viz. MUA napodobenina Naked 2 a taky jim nikdo nenadává. To, že to někdo kopíruje dopodrobna včetně nezměněného názvu, už je věc druhá. Prostě kde je poptávka, tam je nabídka! Jde o obchod, Asijaté to dělají pro obchod a ne proto, že to mají v povaze jak tím chceš naznačit! A když jim to někdo kupuje, tak proč ne? Jsme v demokracií a tržním hospodářství, každy má na výběr. Nikdo tě nenutí to kupovat,tak se uklidni!

      Vymazat
  31. S tím opalováním tě naprosto chápu, jsem na tom stejně :) Sněhurky vpřed! :D

    OdpovědětVymazat
  32. Já silně souhlasím s tím odporem k opalování, solárka bych zakázala rovnou a opalování u moře bych jednoduše alespoň zpoplatnila, on by si pak každý rozmyslel, jestli mu to válení na slunci, které několikanásobně překračuje zdravou dávku slunečního záření, stojí za to. Tady jde veškerá má tolerance stranou, nechápu a nechci chápat ty husičky, co mají utkvělou představu o tom, že bez hnědé kůže nemůžou vypadat dobře. Možná až se budou probírat z narkozy po operaci melanomu, tak se jim v té kebuli rozsvítí konečně. I když, spíš asi ne. Spíš budou vňukat nad tím, jak je k nim život nespravedlivý, než aby si za svou blbost naliskaly a přiznaly si, že jim to patří. A neříkám to jen proto, že mám za sebou hodně let zkušeností s prací u onkologických pacientů a že měl melanom minulý rok můj táta.

    Ostatní body na seznamu jdou nějak mimo mě, nijak mě "nevzrušují", abych se k nim chtěla vyjádřit. Co bych přidala já, jsou určitě ty strašně cool ombré barvy na vlasy, které nevypadají o nic víc jinak, než jako několikaměsíční odrosty staré barvy na vlasech :-D Ale holt je to moda, tak se z toho všichni můžou po-.

    OdpovědětVymazat
  33. S opalováním to mám také úplně stejně. :-)

    OdpovědětVymazat
  34. ta rukavice na štetce nieje kvoli nejakej hygiene alebo čomu .. to je na čistenie štetcov aby sa lepšie vyčistili

    OdpovědětVymazat