pondělí 29. července 2013

Květinová voda Saloos

Kosmetické články se v posledních dnech točí kolem slunce, tepla a opalování, tak se zkusím aspoň trochu také držet tématu a představím vám svůj ,,osvěžovač" nejen pro parné dny.

O květinové vodě Saloos jsem poprvé četla u papaya a hned jsem si řekla, že ji musím také zkusit. Následovalo sice menší hledání, protože ač část sortimentu Saloos je dostupná v DM, tak zrovna květinové vody prostě nemají. Najdete je buď v jejich eshopu nebo v různých menších a zapadlých drogeriích. Mě opět nezklamala drogerie Teta v Břeclavi, kde prostě mají kupu věcí a značek, co jinde sehnat nejdou.



Saloos květinové vody vyrábí hned v několika provedeních, které se mírně liší svými účinky. Některé se hodí spíše pro mladší pleť, jiné pro starší, citlivou atd. Já jsem původně chtěla relaxační Meduňku, ale tu zrovna neměli, a tak jsem sáhla pro Citronu a Tea Tree. Konkrétně takhle varianta je určena pro mladou a problematickou pleť a díky citronu je navíc osvěžující a povzbudivá, což se na léto hodí.

Složení jsem tentokrát ani nefotila, protože je hrozně jednoduché. V lahvičce se ukrývá čistý vodní destilát z listů Lemon Tea tree a 2% alkoholu. Toť všem. 

A co s takovou květinovou vodou? Jednoduše řečeno, naprosto cokoliv. Je to neuvěřitelně univerzální věc. Jen krátký výčet z oficiálního popisu: vhodná pro čištění pleti, osvěžení celého těla, zklidnění pokožky po holení a depilaci, usnadňuje rozčesávání vlasů atd.


Sama jsem si ji kupovala primárně proto, že jsem si tak nějak navykla, že po koupeli, na vyčištěnou pleť ještě něco dávám. Měla jsem například tonikum Dermalogica, jednu dobu to suplovala Salcura na akné, zkoušela jsem také termální vodu Avéne a Saloos mi přišel jako další dobrá varianta. Vyzkoušela jsem ale i jiné způsoby použití a ve finále se jako nejvíce osvědčila jako ,,letní osvěžovač".

Květinová voda voní ostře po citronech a je to ta pravá letní vůně. Aplikuje se rozstřikovačem, který tedy není úplně ideální. Je dost ,,hrubý" a pokud nestříkáte z dostatečné dálky, tak to jde příliš silným proudem a to třeba na obličeji není zrovna dvakrát příjemné. Původně jsem měla v plánu si to přelít do nějaké menší plastové lahvičky, která bude ideální na cesty, ale nějak jsem s k tomu nedostala a už se tak asi ani nestane, protože v lahvičce mi zbývá poslední třetina. Jinak ale není nijak dráždivá a vůbec nevadí, pokud se dostane do očí či na rty. Je to prostě voda. :-D

Jak jsem to tedy používala? Klasicky tedy po sprše jsem si tím přestříkala obličej a až to zaschlo, tak následoval krém. V letní parných dnech jsem to aplikovala nejen na obličej, ale i na ruce, dekolt a prostě kamkoliv. Je to pěkně osvěžující, nejen vůní, ale samo o sobě to má lehčí chladivý efekt. Přijde mi to daleko lepší než jen nějaká termální voda. 

Zkoušela jsem to i na nohy po depilaci. Opět to pokožku hezky zchladilo, ale žádné větší účinky nepotvrdím, protože já s podrážděnou kůží po holení problém nemám a většinou už na ni nedávám vůbec nic a taky to funguje.

Jediná věc, která se mi neosvědčila, tak je aplikace do vlasů. Ty se sice po květinové vodě o něco lépe rozčesávají, ale nestojí to za řeč. Vlasové přípravky tomu určené to udělají o sto procent líp. Navíc jsem měla pocit, že mi po tom vlasy ,,ztěžkly" a zmastily se mnohem dříve než je to obvyklé. Takže to na vlasy  nedoporučuji.

Nakonec jsem zkoušela i odličování. Samo o sobě to jako odličovač moc neobstojí, ale ono to taky nic takového neslibuje. Dokonce to naplno nenahradí ani tonikum, je to prostě jen voda. Ale hodí se třeba v dny, kde se nelíčím a třeba ještě vůbec nejdu ven, tak jen na takové to letmé přetření to postačí a menší nečistoty ty vytáhne. 

Celkové shrnutí: Mám tak trošku pocit, že mé povídání bylo lehce chaotické, tak se to pokusím shrnout. Květinová voda je skvělá multifunkční věc, která zklidní, osvěží a lehce vyčistí pokožku celého těla. Nedoporučovala bych ji akorát na vlasy. Nějaké konkrétní účinky jsou však velmi mizivé. Ona ta ,,voda" v názvu není pro nic za nic. Pro mě je to hlavně takové placebo, že na sebe můžu něco stříkat a takhle v létě je to navíc osvěžující. Sama jsem s tím hodně spokojená a určitě si plánuji koupit další balení, akorát zase změním parfemaci. Těžko se mi odhaduje, komu květinovou vodu doporučit. Asi prostě těm, co hledají příjemné osvěžení a také kosmetickým nadšencům, co musí mít každou kravinku, která je na trhu dostupná. :-)

Jak už je uvedeno výše, v DM jsem ji prostě nenašla. Poohlédnout se musíte po specializovanějších prodejnách, zapadlých drogeriích nebo se spolehnout na internet. Cena se u různých variant lehce liší a 50 ml výrobku seženete za 80 - 110 Kč.

2 komentáře:

  1. Já mám zrovna jednu květinovou vodu od Saloos objednanou a jsem na ni moc zvědavá, bude to můj první podobný produkt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že budeš spokojená minimálně tak jako já. Pak dej případně vědět.

      Vymazat